you are the only exception

Blandade känslor hej hopp! Jag avskyr det, verkligen AVSKYR det... Liksom ena sekunden är det: Ja det är han som ja vill ha, sen: Nejj vafan nej jag vill inte de, kanske han istället? Jag blir tokiiig! Liksom hur vet man om man nu är kär när man känner olika saker hela jävla tiden!? Borde kanske bara skita i allt, liksom inte konsentrera mig på detta problem och försöka satsa på skolan och ponnyn i första hand. Men liksom hur lätt är det att satsa på det när det ända man tänker på är något helt annat, och det ända man önskar och också det man vet att man inte kommer få? Skulle vilja försvinna för en vecka eller två och bara tänka igenom allt och sen komma tillbaka och veta precis hur jag vill.. Men det skulle fan inte hjälpa. Eller? Arggg. Blir så trött på allt. Måste nu verkligen komma över det här, skita i det och satsa på det viktiga. Kärlek behöver jag inte nu. Okej, det där var det dummaste jag sagt... Det är fan det ända jag vill ha nu. Att livet aldrig kan vara helt perfekt ?
Den här låten får mig att tänka.. Känns nästan som precis det där ibland.

The Only Exception - Paramore


When I was younger
I saw my daddy cry
And cursed at the wind
He broke his own heart
And I watched
As he tried to reassemble it

And my momma swore that
She would never let herself forget
And that was the day I promised
I'd never sing of love
If it does not exist

But darlin,
You, are, the only exception(x4)

Maybe I know, somewhere
Deep in my soul
That love never lasts
And we've got to find other ways
To make it alone
Or keep a straight face

And I've always lived like this
Keeping a comfortable, distance
And up until now
I had sworn to myself that I'm content
With loneliness

Because none of it was ever worth the risk, but

You, are, the only exception(x4)

I've got a tight grip on reality
But I can't
Let go of what's in front of me here
I know your leaving
In the morning, when you wake up
Leave me with some kind of proof it's not a dream

Oh

You, are, the only exception(x8)

And I'm on my way to believing.
Oh, And I'm on my way to believing.

Kommentarer

Komentera här:

Ditt namn:
Komma ihåg mig i framtiden?

E-postadress: (kommer inte att synas)

Har du en hemsida/blogg? Skriv den här:

Lämna din komentar här:

Trackback
RSS 2.0