music is me i feel it in my heart and in my soul

Jag bara fullkomligt älskar musik.
Den gör en glad, ledsen musik är perfekt i alla lägen. Man kan beskriva ens känslor med hjälp av en låt. Nu har vi ju hållt på med musikhistoria och då fick man en liten annan syn på musiken, eller ja lite grann i alla fall. Sen nu så håller vi på att skriva om en valfri kompositör på musiken. Jag skriver om Alexandre Desplat, ni som inte vet vem han är så har han skrivit orginal musiken till The Twilight Saga: New Moon, The Golden Compass, The Curious Case of Benjamin Button och en hel drös med andra filmer men de där är det nog många som vet vilka det är. Han ska även skriva musiken till Harry Potter and the Deathly Hallows part 1. Jag hade tänkt att spana in The Curious Case of Benjamin Button eftersom ja inte sätt den och den verkar vara riktigt bra. Då får man ju även höra hans musik också. Jag är helt besatt av hans inverkan i New Moon. Orginal musiken till den filmen är så expetionell, den är riktigt suverän. Tycker verkligen ni ska kolla in det. Sök bara på ''Alexandre Desplat'' på youtube så kommer det upp en mängd med videos. Vill ni ha låtarna så kontakta mig för dessa ''äger'' jag. Nu ska jag hoppa ner i sängen och läsa kaptilett Fire And Ice ur Eclipse!
I morgon hör jag inte av mig fören på kvällen.
pussar

Kommentarer

Komentera här:

Ditt namn:
Komma ihåg mig i framtiden?

E-postadress: (kommer inte att synas)

Har du en hemsida/blogg? Skriv den här:

Lämna din komentar här:

Trackback
RSS 2.0